tisdag 28 maj 2013

liten tur till storstaden

Jag är själv hemma med barnen just nu, C är i Egypten och jobbar. Det är lika jobbigt och lika mysigt varje gång. Härligt att ha barnen för sig själv utan konkurrens, men lite slitigare att hinna med allt annat såklart. Lillmyran vill inte sova om kvällarna, det är en histora för sig men hon gör allt för att inte komma till ro och jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att somna. Att storasyster ligger i rummet bredvid och ropar, maaaaammmmaaaa hela tiden gör det inte lättare. Inget kan få lillayster att skina upp som en sol så som storasysterns röst eller leende.

Vi har också bokat in en spontan tripp till Stockholm i morgon. Kommer hem på fredag igen men alltuid lika mysigt med lite avbrott i vardagen. Ska hälsa på Cs syster och barnens kusiner. Kanske hinner jag med en sväng in till city på torsdag men vi får se.

Jag har fått en del beställningar på tavlor och det gör mig alltid lika glad. Just nu har jag lite problem med leverans av ramar i 20x20 och jag vet inte riktigt när jag kan få hem dem igen. Jag hoppas få besked på det i denna veckan. Håll ut så länge ni som väntar och till er som vill beställa doptavla så går dessa lika br att göra i 30x30 som jag hemma och tills jag har 20x20 på lager igen så blir priset detsamma.

I övrigt är min tillvaro fullspäckad med både måsten och självvalda "to dos". Mycket skoj händer i sommar och därför är det en hel del som måste fixas nu innan sommaren kickar igång ordentligt. Det tycker man ju i och för sig alltid att den gjort i samband med att den är över... Vi ska på härliga bröllop och konserter, myshäng i sommarhuset på öland och jag ska verkligen njuta de sista veckorna av min föräldraledighet. I september börjar jag jobba igen och vem vet om man får möjligheten att vara hemma med sina små igen?

Nedan är en tavla gjord till ännu ett vackert brudpar. Kärlek är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar